Iedereen wilt tegenwoordig snel, snel en nog sneller. Dat mag geen verassing meer zijn anno 2020 en hier maakt online een groot deel vanuit. Het mag vanzelfsprekend zijn dat een website hier een groot onderdeel vanuit maakt. Daarnaast zitten er nog veel meer voordelen aan het hebben van een snelle website. En dan spreken we nog niet eens over je reguliere bezoekers die gewoonweg verwachten dat een website snel en smooth werkt. Google posities Google maakt gebruikt van hun eigen gecreeerde algorimte, dit algoritme beoordeelt elke website die online staat. Op basis van hoe goed jouw website is ingericht op content, snelheid en duidelijkheid voor je bezoekers, wordt je website geranked. De snelheid van je website is een belangrijke rankingfactor voor Google. Bezoekers vertrekken simpelweg gewoon wanneer een wegsite traag is en niet correct werkt. Google ziet dit als indicator en zal ervoor zorgen dat je website (hoe relevant je content dan ook) minder hoog in de zoekmachine weergegeven zal worden. Website behoud bezoekers Je kent het vast wel, je zoekt iets op in de zoekmachine en je gaat naar de eerste beste hit die je tegenkomt. Je opent de website en deze blijkt nogal traag te laden, na een seconde of 3 geef je het op, verlaat je de website en ga je opzoek naar een nieuwe kandidaad. Het mag dus vanzelfsprekend zijn dat een website snel moet zijn om je bezoekers te behouden en hierdoor meer conversies weet te genereren. Bezoekers verwachten nou eenmaal dat een website snel werkt en gebruiksvriendelijk is, anders zullen zij vertrekken en zul je deze hoogstwaarschijnlijk nooit meer op je website mogen verwelkomen. Hoe snel moet een website dan zijn? Er zijn verschillende onderzoeken gedaan hoelang mensen wachten op de laadtijd van een website totdat deze weer vertrekken. Uit dit onderzoek is gebleken dat dit al na 2,3 seconden het geval is. Mensen zijn dus behoorlijk ongeduldig en hiervan kan jij profiteren. Wist je dat maar een klein aantal websites voldoen aan deze laadtijd. En dat marktgiganten die de online markt domineren hier soms geen eens aan voldoen? De laadtijd is dus een behoorlijk psygologisch effect, wanneer jouw bedrijf een goede naam heeft opgebouwd zijn mensen bereidt hier wat langer op te wachten. Begin jij net je eigen webshop en is deze nét iets trager dan een gemiddelde website? Dan zal een potentiële klant waarschijnlijk alweer vertrokken zijn opzoek naar een nieuwe aanbieder.
|