Goed gevonden worden in het organische verkeer is zeer belangrijk

Bezoek dat via een link op een andere website komt, valt onder verwijzend verkeerd. Verwijzend verkeer kan soms erg uiteenlopend zijn qua het aantal pagina’s dat wordt bezocht. Verwijzend verkeer kan gebruikt worden om te kijken waar websites zitten die interessant zijn om op te adverteren.

Subgroepen van zoekmachines

De verkeersbron zoekmachines wordt in bijna alle webanalyseprogramma’s uitgesplitst in verschillende subgroepen. Zo heb je het verkeer uit de organische zoekresultaten (SEO) en het verkeer uit betaalde resultaten (SEA).

Zoekverkeer uit de organische resultaten

In de meeste gevallen zie je dat in de resultaten van organisch verkeer ook min of meer direct verkeerd is opgenomen. Bezoekers gebruiken namelijk het zoekvenster van de zoekmachine om daar een deel van de domeinnaam in te zetten. Dit wordt gezien als organisch verkeer terwijl dit eigenlijk direct verkeer is. Bedrijven die niet veel met SEO doen, zullen dan beter scoren met deze verkeersbron dan bedrijven die wel veel met SEO doen. Dit klinkt heel onlogisch, maar dat ligt in het verlengde van het ‘verstoorde’ direct verkeer.

Als een website niet veel doet met SEO, dan zal een website normaal gesproken op bedrijfsnaam gevonden worden. Bezoekers die deze zoekterm zullen invoeren, hebben echt de intentie om op deze betreffende website te blijven. Wanneer je wel veel aan SEO wilt gaan doen, dan zul je meer bezoek gaan genereren in de longtail (meer dan twee zoekwoorden). Dit zijn de bezoekers die zoeken op een specifieke zoektermen in plaats van op algemene zoektermen. Bezoek dat heel specifiek zoekt, is vaak kritisch over de informatie en geneigd om snel weer weg te gaan. Ze bekijken de pagina die ze nodig hebben en daarmee heeft je website voldaan aan de informatiebehoefte. Een laag aantal pagina’s per bezoek en een korte gemiddelde bezoekduur is voor deze groep niet vreemd. Twijfel dus niet langer en zet SEO vandaag nog in!

https://www.teamnijhuis.nl/