PNR Merchandising
Image default
Zakelijke dienstverlening

4 redenen om animatie te gebruiken in je marketingmix

4 redenen om animatie te gebruiken in je marketingmix

Bij Donker Media kennen we de uitdagingen die gepaard gaan met het samenstellen van dé ideale marketingmix. Welke middelen ga je daaraan toevoegen om het doel dat je jezelf gesteld hebt sowieso te bereiken?

In deze blog willen we je graag meer vertellen over het positieve effect dat het toevoegen van een animatie aan je marketingmix kan hebben.

De meesten van ons weten wellicht wel dat een marketingmix wordt samengesteld op basis van de 4 p’s (prijs, product, plaats en promotie). Deze vier p’s hangen nauw met elkaar samen en eigenlijk veranderen de andere drie p’s als je er eentje aanpast.

Maar laten we in dit geval focussen op de p van promotie. Want waarom zou je een animatie onderdeel laten zijn van de promotiecampagne van jouw product of dienst? We geven je 4 redenen.

  1. Een van de grootste voordelen van het gebruiken van een animatie in je campagne is dat het je in staat stelt om iets complex heel simpel en eenvoudig aan je doelgroep uit te leggen. Zeker als je een product of dienst lanceert dat wat meer context nodig hebt voordat het resoneert bij de doelgroep doe je er dus verstandig aan een animatie te (laten) maken waarin je de essentie van je product of dienst goed en duidelijk uitlegt.
  2. Je wilt als bedrijf bij al je uitingen naar buiten toe natuurlijk dat dat gebeurd in een voor de doelgroep herkenbare huisstijl. Ze moeten jouw bedrijf gaan herkennen aan die huisstijl. Een animatie stelt je perfect in staat om die huisstijl in de gehele animatie terug te laten komen. Naast het product of dienst dat je in de animatie wilt laten zien, laat je jouw doelgroep dus ook gelijk wennen aan je huisstijl.
  3. De visuele mogelijkheden in een animatie zijn (bijna) eindeloos. Eigenlijk is the sky the limit. Loop je bij het gebruik van reguliere filmbeelden of fotomateriaal toch vaak al snel tegen een muur op met betrekking tot wat er mogelijk is aan visuele effecten, bij animaties heb je dat veel minder. Je kunt dus groots uitpakken en je doelgroep een enorm spectaculaire animatie voorschotelen die sowieso indruk maakt en blijft hangen. En laten we eerlijk zijn. Dat wil je bereiken!
  4. In veel marketingcampagnes wordt tegenwoordig gretig gebruik gemaakt van beeld. Logisch ook, een beeld zegt meer dan duizend worden en blijft eerder hangen bij jouw doelgroep dan bijvoorbeeld tekst. Maar als je een fotoshoot of promotiefilm wilt laten maken komt daar een hoop organisatorische rompslomp bij kijken. Je moet een locatie regelen, rekwisieten fixen, allerlei mensen inhuren, etc. Bij een animatie is dat allemaal veel overzichtelijker. Je doet in de meeste gevallen zaken met een reclamebureau die de animatie voor je maken op hun eigen computers en alles wat jij hoeft te doen is ze de juiste instructies geven. Wel zo makkelijk.

Animatievragen? Donker Media heeft het antwoord! (Heading 2)

Nog wat overtuiging nodig om animaties te gebruiken in je campagne? Geen probleem. Donker Media informeert je graag!