PNR Merchandising
Image default
Bedrijven

Een livestream opzetten voor meer interactie

Ben je aan het kijken naar nieuwe manieren voor interactie met de doelgroep en daarom een livestream opzetten? Sinds de pandemie zijn er steeds meer bedrijven die het nut van een livestream inzien. In deze tijd zijn er een groot aantal manieren voor deze stream bijgekomen, waar jij met jouw bedrijf van kunt profiteren. Voor een groot aantal evenementen en acties kan een livestream een goede keuze zijn en laten zien waar jij met jouw bedrijf mee bezig bent. Maar hoe zet je deze livestream dan op? En waar moet je op letten tijdens de stream?  

 

Een goede verbinding en marketing opzetten 

Een livestream opzetten kan voor een groot aantal evenementen. Denk aan een evenement waar een beperkt aantal bezoekers mogelijk zijn, maar ook waar helemaal geen bezoekers zijn en je vooral informatie over wilt brengen. Ook zijn concerten en andere muziekevenementen mogelijk. Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen de livestream bereiken, moet je voor een goede verbinding zorgen. Ook is een goede marketing belangrijk. Het gaat dus niet alleen om de verbinding zelf, maar ook het aantrekken van mensen die geïnteresseerd zijn in jouw evenement of andere bijkomstigheid voor jouw bedrijf.  

 

Een aftermovie van alle gebeurtenissen 

Als je jouw evenement nog meer op de kaart wilt zetten, kun je ook een aftermovie laten maken. Deze aftermovie laat bezoekers nog een keer nagenieten van alle gebeurtenissen. Deze video geeft een korte impressie van alles wat er gebeurd is en kan ook weer nieuwe bezoekers trekken voor een volgende editie. De aftermovie laten maken door een professional zorgt er dan voor dat je de beste kwaliteit hebt en deze ook weer kunt gebruiken om reclame te maken tijdens een nieuw evenement. Ieder evenement is een groot succes met een livestream en een aftermovie.