Binnen de wereld van marketing heb je oneindig veel mogelijkheden om jouw doelgroep te bereiken. Via traditionele kanalen, sociale media kanalen en met bepaalde acties kun je snel een doelgroep bereiken en meer winst maken. Toch kan het al best lastig zijn om jouw doelgroep te bepalen. Wil jij er voor zorgen dat jouw product wordt geadverteerd bij de juiste mensen? Lees dan verder. BasisDenk goed na over wat jouw product precies is. Het klinkt misschien traditioneel en stereotyperend, maar wasmiddel en huishoudelijke apparaten kun je het beste adverteren richting vrouwen. Je moet je ook beseffen dat vrouwen rond de negentig procent van alle huishoudelijke inkopen doen. Verder moet je bepalen welke leeftijdscategorie het meeste aan jouw producten heeft. Zo is make-up vooral erg hip onder een jongere leeftijd. Damens die ouder zijn als veertig kopen heir veel minder van in. Stel dus goed af voor jezelf wie dit product echt gaat gebruiken. Ethnographic researchJe kunt ethnographic research goed toepassen bij het bepalen van jouw doelgroep. Met ethnographic research kun je bepalen welke groep wat voor soort gedrag vertoont. Wat hebben mensen die jouw product willen kopen met elkaar in gemeen? Volgen ze bijvoorbeeld bepaalde mensen op sociale media die veel doen omtrent sporten en gezondheid? Dan is het slim om via deze kanalen deze mensen te bereiken. Customer journeyWanneer je uiteindelijk je doelgroep hebt gevonden is het slim om te beginnen met customer journey mapping. Bij customer journey mapping stel je op wat de precieze gedragingen zijn van jouw doelgroep en de klanten die jouw product kopen. Dit kun je niet overslaan! Je kunt hierbij namelijk inschatten hoe loyaal de klanten van jouw bedrijf zijn en hoe groot de kans is dat ze een product nogmaals kopen. BeoordelingenVraag beoordelingen aan klanten, dit kun je doen door het gewoon te vragen of door een beloning of korting aan te bieden. Op deze manier krijg jij een beter inzicht in de wensen van jouw klanten. Ook kun je hierdoor erachter komen wat jouw klanten te vertellen hebben over jouw producten of bedrijf, hierdoor kan je beter inspelen op de wensen en je producten verbeteren en nieuwe klanten binnenhalen. |
https://www.reveall.co/guides/ethnographic-research |