Probeer gerust eerst zelf je factuur betaald te krijgen, nog voor je Incassonet, incassobureau Rotterdam, inschakelt. Ze hebben maar liefst 7 vestigingen van waaruit ze hun klanten in het hele land van dienst kunnen zijn. Dus of je nu in Maastricht woont, of in Zwolle, je kunt altijd met deze professionals contact opnemen als je er zelf niet meer uitkomt met je niet betalende klant. Er is overigens vaak een goede reden voor de vertraging van betaling. Zoals iemand die vergeten is de factuur door te geven aan de boekhouding. Maar accepteer niet dat iemand op vakantie gaat als excuus – elk bedrijf heeft de plicht om ervoor te zorgen dat leveranciers betaald krijgen. Als je het gevoel hebt dat je wordt afgescheept en er te veel tijd voorbijgaat, ga dan zeker in actie. Incassobureau Rotterdam werkt met behoud van de klantrelatieAl kan een beroep doen op meer drastischere maatregelen zoals het inschakelen van een incassobureau Rotterdam en omstreken wellicht de laatste stap zijn die je wilt zetten om je klanten aan te sporen om op tijd te betalen. Vooral omdat je misschien verwacht dat deze maatregel wellicht kan leiden tot een hoog niveau van vijandigheid. Een vijandigheid die schade kan toebrengen aan je zakelijke relatie met deze klant. Echter, hoe langer je wacht, hoe minder kans je hebt om de schuld op een andere manier betaald te krijgen. Wacht dus zeker niet langer dan drie maanden voordat je de professionals van Incassonet inschakelt. Deze professionals werken overigens altijd met klantbehoud in hun achterhoofd. Klik hier >> Wat kan je eerst zelf doen?Betalingsherinneringen sturen is niet de leukste activiteit. Je hebt het werk gedaan, je hebt je klant de factuur met de voorwaarden per e-mail gestuurd – en nu is de betaling achterstallig. Het is gebruikelijk, vervelend, want een gezonde cashflow is van het grootste belang voor elk bedrijf. Maar vooral als het gaat om kleine bedrijven. Daarom is het goed om te weten wat je zelf kan doen om achterstallige betalingen aan te pakken. Weet je bijvoorbeeld wel wie de factuur moet krijgen? Soms is de persoon die de bestelling heeft geplaatst niet altijd de juiste persoon om contact mee op te nemen voor het betaalbaar stellen van je factuur. Welke informatie moet er op de factuur staan? Heb je een bestelbonnummer, contractnummer of adres nodig, of iets anders om te laten betalen? Dit soort fouten en verwarring kunnen het factureringsproces vertragen. |