PNR Merchandising
Business / Marketing and Advertising

Waar op letten bij het kiezen van een webbouwer?

Bij het laten bouwen van een website sta je voor de keuze welke webbouwer je daarvoor gaat inhuren. Het is daarbij belangrijk om niet zomaar met de eerste de beste in zee te gaan. Er komen bij het laten maken van een website namelijk nogal wat aspecten kijken. Elk bedrijf is anders net als de bedrijfsvoering. Een custom made website is dan ook wat anders dan bijvoorbeeld een website met standaard templates. Persoonlijk overleg is een van de punten die belangrijk zijn. Een website laten maken in Delft is in dat opzicht handig als je daar of in de regio actief bent. Zo zijn er meerdere punten om op te letten bij het kiezen van een webbouwer.

 

Persoonlijke kennismaking

Een persoonlijke kennismaking is een aspect dat zeker van belang is als je een website laat bouwen. Het is veel gemakkelijker om in persoon met elkaar te communiceren om wensen duidelijk in kaart te brengen. Kijk daarom of het mogelijk is om langs te komen bij een webbouwer voor een eerste persoonlijke kennismaking. In dat gesprek is het van belang dat je doelen met de website duidelijk worden en een goede webbouwer denkt daarin met je mee.

 

Eerst ontwerp dan ontwikkeling

Het bouwen van een website is een proces dat begint bij het in kaart brengen van wensen om op basis daarvan een ontwerp te maken. Het is voor bedrijven belangrijk dat de merkidentiteit op de website goed naar voren komt. Daarom is het verstandig om eerst een ontwerp te laten maken en dat te bespreken. Als je tevreden bent, kan de ontwikkeling van de website van start gaan.

 

Optimale communicatie

Het is bij het kiezen van een webbouwer om je website te laten maken ook van belang dat de communicatie optimaal is. Bijvoorbeeld dat de webbouwer daadwerkelijk te bereiken is en niet een bedrijf is dat geen gehoor geeft als je contact zoekt. Het is eveneens van belang dat de communicatie optimaal is in het kader van duidelijkheid scheppen voor wat betreft de afspraken. Een duidelijke communicatie voorziet erin dat afspraken vooraf concreet zijn, zodat er bij geen van de partijen misverstanden ontstaan. Je weet in dat geval wat je kan verwachten van de webbouwer en andersom is dat eveneens zo. 

 

Kosten van een website laten maken

Een ander punt om rekening mee te houden, zijn de kosten. Ook daarin is het belangrijk dat de websitebouwer transparant is. Is er bijvoorbeeld sprake van een totaalprijs of werkt de websitebouwer met een uurtarief? Zo is het ook belangrijk om vooraf te weten of er wellicht extra kosten bij kunnen komen. Het is verder van belang om niet alleen naar de prijs, maar ook naar de kwaliteit te kijken. Je hebt er niets aan als het heel goedkoop is om een website te laten maken die vervolgens niet optimaal functioneert.

 

Afgestemd op jouw bedrijf

Er zijn websitebouwers die in opdracht van allerlei bedrijven werken, zoals voor kleine eenmanszaken, maar ook voor grote bedrijven. Er zijn daarnaast websitebouwers die zich richten op een bepaalde branche, zoals retail met het maken van webshops. Zoek daarom een webbouwer die afgestemd is op jouw bedrijf. Het is ook ideaal als een websitebouwer niet alleen de technische kant van de website perfect realiseert, maar eveneens aandacht heeft voor zoekmachine optimalisatie.