PNR Merchandising
Image default
Geschenken

Een kerstpakket dat iedereen blij maakt, bestaat dat wel?

Als jij iemand bent die graag een origineel en motiverend kerstpakket uitdeelt aan het personeel elk jaar, dan weet je ook hoe moeilijk het is om iedere ontvanger blij te maken. Het doel van het eindejaarsgeschenk is motiveren en waardering uitspreken en dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral in Nederland hechten we nog wel eens te veel waarde aan wat we van onze werkgever krijgen aan het einde van de maand en gebruiken we dat om te beoordelen hoeveel onze inzet wordt gewaardeerd. Mag jij het kerstpakket uitzoeken dit jaar? Dan vind je hier informatie over hoe je daar deze keer wel iedereen blij mee maakt.

Een kerstpakket dat refereert naar overeenkomsten

Als jij een pakket probeert uit te kiezen, dan denk je waarschijnlijk vooral aan hoe verschillend je personeel is. De één beoefent een sport, de ander houdt van lezen, weer iemand anders kijkt de ene serie na de andere terwijl de vierde erg graag winkelt. Dit geeft je grijze haren, want hoe kun je dan een kerstpakket uitzoeken dat iedereen blij maakt? Het antwoord is simpel: door niet te kijken naar de verschillen, maar juist naar de overeenkomsten. We hebben hier enkele voorbeelden op een rijtje gezet.

  1. Iedereen werkt voor hetzelfde bedrijf

Je personeel heeft gemeen dat ze allemaal voor hetzelfde bedrijf werken. Door voor een kerstpakket in de kleur van je huisstijl te kiezen, verpakt in papier met je logo erop, benadruk je dat. Op die manier geef je iedereen een gevoel van saamhorigheid en trots om voor dat bedrijf te werken. Tegelijkertijd maak je het pakket uniek, want niemand anders dan jouw personeel krijgt het.

  1. Iedereen werkt richting hetzelfde doel

Een ander punt dat jullie gemeen hebben is wat jullie doen. Het bedrijf produceert iets of levert iets en iedereen draagt daaraan bij. Hier refereer je gemakkelijk naar door het kerstpakket te voorzien van een relevant product. Denk dan bijvoorbeeld aan een wollen muts als jullie daken isoleren of kaarten voor een schaatstoernooi als jullie in een sportwinkel werken.

  1. Iedereen heeft bijgedragen aan het succes van het bedrijf

Een belangrijk doel van het kerstpakket is waardering uitspreken en je kunt zelfs laten zien wat je waardeert. Wat was de belangrijkste prestatie het afgelopen jaar? Heeft iedereen daaraan bijgedragen? Verwijs dan naar die prestatie door een pakket uit te kiezen in een bepaald thema. Misschien heeft iedereen hard gewerkt om het mogelijk te maken een eerste filiaal in Duitsland te openen. Als jij een Duits thema verwerkt in je pakket begrijpt iedereen wat je daarmee bedoelt.

Waardering, motivatie en een duidelijke afzender

Lukt het je om bovenstaande punten te verwerken in je kerstpakket, dan zal je zien dat men deze direct op prijs stelt. De inhoud is dan eigenlijk minder relevant, want je pakket zelf heeft een belangrijke boodschap. Een kerstpakket samenstellen en aan je werknemers uitdelen spreekt waardering uit, het motiveert en het is duidelijk afkomstig van jullie bedrijf. Op die manier maak je van de kerst een groot succes.