Een goede knipbeurt

Een bezoek aan de kapper moet een leuke ervaring zijn voor de klant. Naast het knippen van een mooi kapsel is het als kapper ook belangrijk om een goede sfeer in de zaak te creëren. Als de klant thuis laat voelen en gezellige sfeer biedt, zal de klant vaker terug komen. Daarnaast zullen werknemers onderling een betere band krijgen door de leuke werksfeer. Zodra je werknemers zich thuis voelen in je zaak zal de zaak ook beter. Een goede kapper delft ontstaat pas als het gehele team samenwerkt. Hoe? Dat besprek we verder in deze blog.

Duidelijke afspraken

Een goede samenwerking in een kapperszaak ontstaat pas als je als team afspraken gemaakt hebt wat je van elkaar kan verwachten. Welke taken zijn voor jou en welke extra taken voer je uit naast het knippen en het verzorgen van de klanten. Het is belangrijk om een goeie verdeling tussen werkzaamheden te maken en deze af te wisselen door de weken heen. Zo blijft de werkzaamheden dynamiek en leuk.

Praat met elkaar

Top haarverzorging delft is er pas als het team samenwerkt en niet tegen elkaar werkt. Praat daarom met elkaar en niet over elkaar. Met roddelen maak je geen vrienden en als je dus iets dwars zit kun je dit beter direct tegen de andere persoon zeggen. Daarnaast is het ook een goed idee om elkaar regelmatig complimenten te geven om het werk leuk te houden. Complimenteer eens je collega hoe prachtig kapsel geknipt heeft of complimenteer de outfit van een ander.

Omgeving

De kapperszaak zelf is ook erg belangrijk. Het is tenslotte je visitekaartje voor de winkel. Zorg ervoor dat je zaak als een thuis voelt, zodat je klanten en werknemers zich op hun gemak voelen. Gooi de oude posters dus weg en hang er nieuwe trendy poster voor in de plaats. Overleg samen hoe jullie willen hoe de kapsalon er uit moet zien.

 

https://www.onekappers.nl/